Gazeteciyi dolandırdılar… İnternette alışveriş yaparken dikkat edin

Posted by

Posta Gazetesi yazarlarından Murat Çelik, “Sanırım dolandırıldım” başlıklı bir yazı kaleme aldı. Yazısından internetten yaptığı bir alışveriş sonrası dolandırıldığından bahseden Çelik, “Baştan söyleyeyim, şu bildiğiniz; kendini savcı ya da polis olarak tanıtıp ‘Kimlik, hesap, şifre vb. bilgileriniz terör örgütleri tarafından ele geçirildi’ türünden yalanlarla yapılan dolandırıcılık değil bahsettiğim. İnternet üzerinden, yurtdışından yaptığım (daha doğrusu yaptığımı zannettiğim) bir alışverişte -muhtemelen- dolandırıldım” dedi.

“Aslında, bizim meslekte bir prensip vardır. Gazeteci, kendini haber yapmaz” diyen Çelik durumun nundan farklı olduğunu kaydetti. Çelik yazısında şunları kaydetti:

Yılbaşından kısa bir süre önceydi… Instagram hikayelerinde gezinirken karşıma bir saat çıktı. Öyle pahalı, marka bir saat değil. Dizaynı dikkatimi çekti. Fiyatı da ucuzdu. Instagram hikayesindeki linke tıkladığımda www.geenbone.com adlı bir siteye yönlendirildim. Sadece saat değil çanta, boya kalemi, kulaklık, okuma lambası, cep telefonu araç kiti gibi farklı ürünler vardı sitede. Hepsinin modelleri sıra dışıydı. Türkiye’deki mağazalarda rastlamadığımız türden… Bir de fiyatları gayet makuldü. Yılbaşı yaklaşıyordu. Toplamda sekiz ürün seçtim. Çocuklara ve yakınlarıma uygun fiyatlı yeni yıl hediyelerini aldığım için mutlu olmuştum. Alışverişi yaparken ‘Geenbone’ adlı sitenin hangi ülkede olduğuna bakmadım doğrusu. Sonradan öğrendim ki, Çin’deymiş… Ama yine de internet üzerinden ödeme yaptığım için her zamanki gibi ‘sanal kredi kartı’ kullandım. Limiti sipariş tutarı kadar belirleyip ardından sıfırlayarak…

Sipariş aşamasında, ürünlerin adresime yaklaşık bir haftada teslim edileceği yazıyordu ekranda. Yılbaşı yoğunluğunu göz önünde bulundurarak bir aya yakın zaman bekledim. Gelen giden olmayınca, sipariş formundaki elektronik posta adresine, siparişimin akıbetini soran bir mesaj gönderdim. Ertesi gün gelen cevapta ‘siparişimin havayoluyla gönderildiği ve normal teslimat sürecinin devam ettiği’ bilgisi vardı. Belli aralıklarla benzer yazışmaların sonunda geldik geçen haftaya. Ben siparişimin halen elime ulaşmadığını yazdım. Çin’den “Ürünleriniz bizden çıkmış görünüyor, henüz elinize geçmediyse yerel posta biriminize başvurunuz” cevabı geldi. Ekte de tarih ve saatleriyle nakliye aşamalarını gösteren -yarısı İngilizce, yarısı Çince- bir belge vardı.

Süreçte Türkiye’deki ya da uluslararası herhangi bir kargo şirketinin adı hiç geçmedi. Dolayısıyla ben de dün Ankara Gümrük Müdürlüğü’nü arayıp durumu anlattım. Gümrük’teki yetkili kötü haberi verdi. Adıma gelen bir paket olmadığı gibi, bana gönderilen e-mailde yer alan formatta bir sipariş numarası da yokmuş. Hatta görünen o ki, ‘Geenbone’ diye bir firma da yok! www.geenbone.com sitesi halen aktif ama baktım, Instagram’da artık yok. Firmaya (ya da firma görünümlü birilerine) bir e-mail daha gönderdim. ‘Siparişimi iptal, paramı da iade edin’ diye. Umudum var mı, yok. Bakalım ne cevap gelecek. Konuyu, Çin Halk Cumhuriyeti’nin Ankara Büyükelçiliği Ticaret Ataşeliği’ne bildireceğim ama oradan da olumlu bir sonuç alacağımı hiç sanmıyorum. Durum budur. Sonuç olarak… Dünya çapında bilinen, güvenilir uluslararası e-ticaret siteleri dışında, internette karşınıza çıkan adreslerden alışveriş yapmayın”

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir